Friday, June 19, 2009

Anak Palong yg Berjaya di Sabah


Kenang-kenangan anak palong di negeri bawah bayu

Sawan kedip - kedip said...

jika didalam dunia ni insan yg paling perlu aku mohon maaf,orangnye adalah Haniza Bt Harun.Masa sekolah aku tiada henti ganggu sehinggakan dia Fobia dgn muka aku.Maafkan aku kerana "MemFobiakan" ekau.Bila dah besar ni aku sayang sangat kat dia cam adik aku bab dia menyimpan pelbagai kenangan nakal aku hinggakan dia masih ingat akan "Sawan kedip - Kedip " aku.Terima kasih nieza.Nieza mengembalikan nmemori yg kian terpadam dalam ingatan ini. Thanks again Nieza.wish you all the best!.

aku bercadang jika x keberatan reunion 2010 diadakan di pulau mabul.
aku dah siap design t-shirt reunion 2010 dah..tak sabar aku nak lemaskan
korang kat laut ni. 3 hari di sini tetap korang gelap punya. harga tetap diluar
imaginasi korang punya! yg penting korang pijak pulau ni, nikmati
keindahannya dan rasalah air laut yang rase strawberry kat sini.he..he..
Percutian murah giler utk 4 org pada tarikh berikut
termasuk penginapan,makan, bot,guide, aktiviti.

1. 20-22/6/2009 - Rm 60 sorang

2. 12-14/7/2009 - Rm 60 sorang
3. 28-29/3/2009 - Rm 60 sorang
Jika ada tarikh lain aku bg tahu lagi. contact aku
zaidi - 0178614391 / 0165829169



Untuk memudahkan Guest aku maka kelmarin aku dah mula buat Blog aku,
belum siap sepenuhnya.Jika nak melihat sepenuhnya keadaan disini
silalah masuk ke
http://scubajeff.wordpress


Kepada zuki, aku ingin mgucapkan ribuan terima kasih kerana menjayakan
blog smkp4 ini. Tabik spring untuk zuki. nasib baik le ko nak kawin dah.
kalau tak aku rekemen dgn adik aku yg nurse tu he..he.

Sekalung terima kasih dan tabik spring untuk zuki


Sesiapa yang ada facebook sila add aku . Group facebook aku aktif travelling dan
sentiasa buat trip ke sini. Senang korang nak ikut atau dapat info nanti.
guna zaidihack@yahoo.com



Aku sentiasa menambah artikel dari semasa ke semasa berkenaan dunia menyelam, hidupan laut ( ikan,karang dll ) dlm bahasa Malaysia agar guest dan kawan2 dapat mengenali dengan lebih dekat dunia laut. Setakat ini terdapat tiga topik artikel iaitu " ikan berkaki ( Frog fish ), Lintah laut ( Nudibranch ), Barracuda dan Lion fish.alhamdulillah blog aku hits 1088 dalam masa 16 hari berikutan sokongan teman - teman semua. Nantikan artikel berkenaan batu karang yang pelbagai warna.


Salam kepada semua warga SMKP4.Bila lihat dimana diri berdiri dan berada
sesekali selitkan bagaimana kita boleh beradda dan berdiri sekarang.
ketika aku menulis ini aku amat rindukan ibubapa aku dan bau busuk bajunya
diselaputi getah. sebagaimana bangganya aku memebri tahu dunia aku
anak penoreh getah begitulah bangganya aku pada ibubapa aku.
Sebagaimana berjayapun kita ibubapa kita lebih berjaya kerana
mereka telah berjaya melahirkan satu produk ( anak) berjaya iaitu kita
yang berjaya. sedangkan kita yang berjaya belum dapat memastikan
produk yang kita ada akan berjaya nanti.So..beranikah kita kata kita lebih
berjaya dari mereka?.Didalam kesibukan kerja dan mencari wang
adakalanya nak melawat mereka juga susah tetapi tidak bermakna
hanya kita ada baru mereka rasa berjalan. Sila komen idea dibawah.


Hujung tahun ini aku bercadang untuk mengumpulkan ibubapa Warga SMKP4. Ini adalah cadangan permulaan. Aku akan bawa ibubapa aku kesini hujung tahun dan aku offer kepada semua ibubapa korang juga. Trip ni akan di atur oleh guide mahir seramai 5-10 org adan mereka akan dijaga 24 jam!.aku sendiri akan menyambut mereka di airport tawau dan seseorang akan atur di KLIA nanti. jika aku berjaya kumpulkan sekurang-kurangnya 10 pasangan maka aku akan buat. pakej ini adalah pakej istimewa. Air asia dah murah kita bagi le ibubapa yg selalu menunduk di pokok getah menoreh dan sesekali tengadah melihat kapal terbang dicelah - celah daun getah tu rasa naik kapal terbang dan melihat pokok getah mereka dari awan pula. Sementara mereka ada lagi. Ini adalah pakej yang ingin aku kaji dan jika berjaya setiap hujung tahun aku akan buka pakej ini untuk sesiapa saja seluruh malaysia, Thailand dan singapore di dlm blog aku. aku harapkan percubaan ini akan berjaya.


Jika pakej ini bejaya maka aku akan namakannya "Scuba Jeff Diamond
Package". Harap korang dapat beri komen agar aku mempunyai lebih idea
untuk pakej tersebut. boleh komen disini atau direct di blog aku http://scubajeff.wordpress.com


Nasi Ayam Kedip - Kedip

1 1/2 kg peha ayam ( pastikan bkn peha ita )
6 senduk sos tiram
2 senduk minyak bijan
4 inci halia
7 ulas lada merah
15 biji lada padi
3 ulas bunga lawang,kayu manis

nasi.

masak nasi seperti biasa ( kurangkan air ),setelah mendidih masukkan planta, garam,ajinomoto, halia,bwg putih tumbuk, kayu manis dan bunga cengkih sikit.

sos ayam : didihkan air 3 cawan, masukkan minyak bijan 2 senduk,sos tiram 2 senduk,1 sudu teh gula,kicap 1 senduk,sedikit garam, ajinomoto dan gula.pekatkan dgn tepung jagung. siap disiram atas ayam.

sos cicah : blender 5 biji bawang putih, 4 inci halia,10 biji lada besar dan 15 biji cili padi,garam,ajinomoto,gula, cuka 1/2 botol,air masak secawan.

hiaskan dgn tomato dan timun. cubalah.


1 comment:

zuki said...

kl sesiapa yg berhajat atau bercadang nak pergi pulau mabul atau sipadan..hubungilah si zaidi nie..ada chalet ekonomi..
kl org luar yg minat nyelam pun leh amik pakej dgn dia..ehehe..syabas bettey.