Monday, October 13, 2008

Monday, September 22, 2008

Terbaru Dari Zaidi


Gambar Berbuka Puasa, Kg Baru



bukan main sodap..betul..nyum2

Saturday, September 20, 2008

peta kg baru

peta menuju tempat berbuka puasa,landmark masjid kg baru
& menara wawasan DBKL

Thursday, September 18, 2008

Lokasi Berbuka

DISINILAH TEMPAT BERBUKA PUASA

Wednesday, September 17, 2008

Berbuka pada 21 sept 2008

sesiapa yang nak datang dari mana pun pastikan tahu dimana letaknya jalan sultan ismail petunjuk yang senang restoran tu dekat dengan universiti kuala lumpur atau sme bank atau dbkl yang baru atau dari jalan kuching nak ke masjid kg baru bak kata dari mana anda datang pastikan gunakan jalan kuching baik dari utara mahupun selatan masuk jalan sultan ismail menuju ke klcc atau pun kg baru dalam perjalanan dari jln kuching anda akan bertemu jalan raja laut teruskan perjalanan dan temu jalan tungku abd rahman terus selepas stesyen monorel ada simpang empat masuk kiri dan restoran itu teletek sebelah kanan nama nya medan ikan bakar kampung baru

Tuesday, September 16, 2008

Sek. Ren. Palong 5


Darjah 4, zab & saadah buli aku
time baru pindah sekolah..

Gambar Sek. Ren. Palong 5


cuba cari..azimah, haniza, saniros,
zabrina, saadah, norazlin..dll

Family Day(reunion) di Melaka



family day di Melaka..sapa mat salleh tu..
cuba teka...laki sapa erk..

reunion ke3 S.M.P.4


group hero-hero..

Thursday, September 11, 2008

Majlis Berbuka Puasa

Berbuka puasa bersama bagi tahun 2008 kali ini, ditukar tempat,
iaitu bertempat Kg Baru KL, depan Menara Wawasan/Universiti pada
Ahad
21/09/08 Buffet dewasa rm20, Kanak-kanak rm12
ada 41 menu masakan...
Bayaran booking rm300 sudah dibayar oleh fendy.
sila maklum jumlah bil keluarga..diharap ramailah penyertaan..
jika ada kemusykilan sila hubungi fendi 012-3338925 atau ita 017-8707520

Monday, September 08, 2008

Gambar dari Khairul Md Dan

gambar khairul di lokasi filem dan gaya rockers..

Gambar dari Khairul Md Dan


gambar khairul bersama wifenya

Thursday, August 28, 2008

Pakej Cuti2 ditmpt Zaidi's Burok

SCUBA JEFF SIPADAN PARADISE

2 Days 1 Night Stay At Mabul Island.

Rm230 ( +Rm70 Additional nights ) / Include Accommodation,Meals ,Transport ( Boat),

Unlimited Coffee Tea. For Diving/ Snorkeling Sipadan,Mabul and Kapalai

Budget Pakej Universiti,Sekolah,Kakitangan Kerajaan dan Swasta.

(Minima 18 paxs )

2 Hari 1 Malam Menginap Di Pulau Mabul

Rm200 ( + Rm70 malam kedua ) / Termasuk Bilik, Pengangkutan, Makanan dan percuma Kopi, Tea

serta Air Minum( 24 hrs ).

Ketua Rombongan - Percuma.( Minima 20 pax )

Program Percuma - Snorkeling ,Beramah Mesra dan Mengenali Kehidupan Bajau Laut,

Mengililingi Pulau /Perkampungan. Penduduk Waktu Malam.

Barbeque Tuna Sirip Kuning Segar - Free

Day trip Mabul ( Pergi Pagi Pulang Petang ) ( 7 Pax Minima )

Rm130.00 !! ( Snorkeling )

PRICES

LIVING-DIVERS
Accommodation in comfortable double bed rooms with fan, all meals, snacks, water, coffee, tea:

RM70 per. person. Per/day.
LIVING-NON-DIVERS
Accommodation in comfortable double bedded rooms with fan, all meals, snacks, water, coffee, tea:

1st night-RM230 per person per night. Additional nights - RM70 per night.

SNORKELING
Sipadan Snorkeling- (including snorkeling equipment, breakfast or lunch, park fees and transport)

RM140 per person.

Mabul Snorkeling- Free!!


DIVE PACKAGES

2 Dives Sipadan + 1 dive Mabul : RM280; 3 Dives Mabul/Kapalai : RM200
Turtle Tomb cave/cavern dive: RM150; Additional dives/nightdives: RM60
Sipadan National Park Fee: RM40 per day; 3 Dives Siamil : RM280 ( Minima 6 Divers )

PADI DIVE COURSES
Discover Scuba Diving Mabul(1 dive) : RM150 - additional dives RM60
Discover Scuba Diving Sipadan(1 dive) : RM200 - additional dives RM80
Open Water Diver - 4 dives (3D/2N) : RM980; Advanced Open Water Diver - 6 dives (3D/2N) : RM950
EFR/First Aid (1 day): RM250; Rescue Diver (4D/3N) : RM1000, DIVEMASTER : RM2,600, excl materials
(Internship 3 weeks)

All course prices are including PADI materials / accommodation / meals


FROM OUTSIDE SABAH
From Kuala Lumpur: there are three scheduled daily flights with Air Asia flying to Tawau at 7.20, 15.25 and 17.50. Air Asia is limited to 15kg of luggage, with own dive-equipment you might have to pay overweight (RM12 per kilo). So stuff as much in your hand luggage as possible!. Check out www.airasia.com
for online bookings.
Another option from Kuala Lumpur: is to travel with Malaysia Airlines, flying from Kuala Lumpur to Kota Kinabalu. They too have scheduled flights going out every day, and they allow you to bring 20kg of luggage. Check out www.malaysiaairlines.com
for bookings.

Sebarang Maklumat Lanjut Sila Hubungi :

Owner : Zaidi Bin Burok - ( Certified Dive Master )

H/Phone : 0178614391 Email : Zaidihack@yahoo.com

Address : ScubaJeff Sipadan Paradise

Mabul Island 91308, Semporna,

Sabah. Malaysia

Wednesday, August 27, 2008

Gambar dari Sahidah


gambar terkini sahidah & hubby bersama putera puterinya

Gambar dari Rahmad

gambar dari rahmad & isteri bersama putera puterinya,
skrg duk jb bisnes kete..


akhirnya...math dan balqiss telah disatukan
selamat berbahagia kepada kedua-duanya..taniah..
semoga kekal hingga akhir hayat..

Tuesday, August 26, 2008

Slide dari Rahmad


Monday, August 25, 2008

Zaidi's burok Resort at Pulau Mabol & Sipadan, Sabah


Gambar dari Zaidi Burok


zaidi burok tongah nyelam..ada lesen diving tu..
sesape teringin bole join dia..

Friday, August 22, 2008

Slide dari ayie

Thursday, August 21, 2008

Gambar Ayie..(asri)



Ayie bersama familynye di redang & kuda perliharaannye di pd.

Wednesday, August 20, 2008

Pemimpin Pelajar gi Rombongan


Gambar kelas 1M, 2M & 3M


Gambar pakwe2 & awek2


Gambar 1, pelajar lelaki yg menyertai rombongan ke Melaka pd thn 1990.
Gambar 2, semasa berhari raya ke rmh Noraini pd thn 1996.


Gambar Sek Palong 7


Gambar2 sekitar darjah 2 & darjah 6 di SKP7 buat student yg meneruskan persekolahan di SMP4.

Cubo cari Rozita, Hasmaniza, Kiftiyah, Azah, Noraini, Zambri, Arif, Fuad, Khairul Md Dan, Hairul Husin, Razak Sabtu, Azman Selamat, Mimi Juana, Norhaslinda Hadi…Hishhhh ramai lagi!

Monday, August 18, 2008

Petua..Org Dah Kahwin

Petua mendapatkan anak lelaki @ perempuan

Disini ada sedikit info dan diharap menjadian panduan berguna buat dikongsi bersama-sama terutama kepada suami isteri yang baru berumahtangga untuk merancang keluarga....Ketahuilah, untuk mendapatkan bayi lelaki atau perempuan, semuanya boleh dirancang..
Amalan Pemakanan Isteri sebelum bersama
1. Madu lebah (utk energy dan kesihatan dalaman)
2. Minum susu dan mengambil buah badam sebagai sajian ringan
3. Amalkan minum sup ayam dan makanan berempah
3. Minuman berhalia juga bagus (suami juga - utk kepekatan air mani)

Tips untuk mendapatkan bayi perempuan :

1. Berdoa sebelum bersama dgn niat usaha utk mendapatkan bayi perempuan.
2.Bersama suami pada waktu subur isteri (antara hari kesebelas hingga hari kesembilan belas dr kiraan hari pertama datangnya haid) Kenapa dlm waktu subur isteri sahaja? Sbb suami ni aktif 24 jam, so
sperma dia sentiasa banyak dan subur walhal isteri kebiasaannya bergantung pada mood. Hanya dalam waktu subur ni saja, hormon isteri lain macam sikit. That's why susah nak dapat baby perempuan ni.. tapi majoriti pasangan baru berkahwin, potensi dapat anak perempuan tinggi.
3. Suami melepaskan/merembeskan hanya 50% air maninya di dalam rahim isteri dan bakinya dipangkal rahim (Tujuan : mengizinkan hanya sedikit sahaja sperm kedalam rahim isteri supaya gen XY dpt diseimbangkan;
Suami membawa XY, isteri membawa gen X - so penentu jantina bayi adalah dr sperma suami)
4. Selepas bersama, amalkan tidur beralih ke kiri (sekiranya membelakangkan suami, minta izin terlebih dahulu)
5. Berdoa.

Amalan Pemakanan 1-4 bulan kandungan (dlm proses pembentukan janin):
1. Banyakkan makan sayur, sup dan asam serta beralkali
2. Banyakkan makan buah-buahan
3. Amalan minuman berkarbonat/gas (jgnlah selalu)

Amalan Perbuatan 1-9 bulan kandungan :
1. Mengamalkan bacaan surah Yusuf dan Maryam (surah Yusuf utk kuatkan badan dan bayi, lebihkan mengamalkan surah maryam utk pembentukan minda bayi * lebihkan/kekerapan kepada surah Maryam
2. Mengurut kandungan/perut dan bercakap dgn bayi dalam kandungan dgn memanggilnya dgn nama "Maryam" atau "Siti Aisyah"
3. Berdoa selepas solat (biasalah kan....)
Fizikal ibu yg mengandungkan bayi perempuan - perutnya meleper atau membulat rata ke kiri dan kanan.

Tips untuk mendapatkan bayi lelaki:

Sebelum & Selepas:
1. Berdoa sebelum bersama dgn niat usaha utk mendapatkan bayi lelaki
2. Bersama suami pada waktu tidak subur isteri (antara hari dua puluh satu hingga hari kedua puluh lapan /hari sebelum period dr kiraan hari pertama selepas waktu subur) Kenapa dlm waktu tidak subur isteri sahaja? Sbb suami ni aktif 24 jam, so sperma dia sentiasa banyak dan gen X/Y yg perlu dikumpulkan perlu lebih sedikit pada waktu ini. Hanya dalam waktu tidak subur ini saja, hormon
suami perlu lebih aktif dr isteri. Agak susah nak dapatkan bayi lelaki tapi depends gak.. (kebanyakan pasangan baru berkahwin selalu dapat bayi perempuan sbb first time bagi si isteri melalui 'gitu-gitu' so excited terlebih sikit... tapi kalau merancang, memang mudah dapat bayi lelaki)
3. Suami melepaskan/merembeskan 100% air maninya di dalam rahim isteri dan sedalam mungkin
(Tujuan : mengizinkan kesemua sperma disalurkan kedalam rahim isteri supaya gen XX lebih banyak dr XY; Suami membawa XY, isteri membawa gen X - so penentu jantina bayi adalah dr sperma suami)
4. Selepas bersama, amalkan tidur beralih ke kanan (sekiranya membelakangkan suami, minta izin terlebih dahulu takpun cuba ubah tempat tidur supaya tidak membelakangi suami tapi masih dlm keadaan beralih ke kanan)
5. Berdoa.

Amalan Pemakanan 1-4 bulan kandungan (dlm proses pembentukan janin):
1. Banyakkan makan laut (seafood) serta daging
2. Banyakkan makan yg berasid
3. Amalan minuman kurang manis

Amalan Perbuatan 1-9 bulan kandungan :
1. Mengamalkan bacaan surah Yusuf dan Maryam (surah Yusuf utk kuatkan badan dan bayi, lebihkan mengamalkan surah Maryam utk pembentukan minda bayi) * lebihkan/kekerapan kepada surah Yusuf
2. Mengurut kandungan/perut dan bercakap dgn bayi dalam kandungan dgn memanggilnya dgn nama
"Muhammad" atau "Ahmad"/"Amin"
3. Berdoa selepas solat (biasalah kan....)

Fizikal ibu yg mengandungkan bayi lelaki - perutnya membesar atau meruncing ke hadapan.

Selamat mendapatkan baby pilihan anda! Kita hanya merancang dan berikhtiar, tapi Allah swt yang tentukan...

3 awek Do Re Mi


3 awek tgh perjalanan pergi ke rumah ita..

Awek-awek den..


Friday, August 15, 2008